Pressmeddelande | 22 apr, 2004 | 19:39

Beslut vid ordinarie bolagsstämma 2004-04-22

Pressinformation från AB Fagerhult Vid ordinarie bolagsstämma i AB Fagerhult den 22 april beslutades om en ordinarie utdelning med 3,00 kronor per aktie samt om extrautdelning med 6,00 kronor per aktie. Till styrelseledamöter omvaldes Anna Bernsten, Eric Douglas, Anders Frick, Björn Karlsson och Fredrik Palmstierna. Som nya styrelseledamöter invaldes Per Borgvall och Eva Nygren. Bo Eveborn och Göran Wirenstam har avböjt omval. Till nomineringskommitté valdes Gustaf Douglas, Anders Frick och Björn Karlsson. Dessa bemyndigades att utse ytterligare en till två ledamöter. Till revisorer valdes Öhrlings PricewaterhouseCoopers AB. Bolagsstämman beslutade ge styrelsen rätt att återköpa egna aktier till maximalt 10% av aktiekapitalet under tiden till nästa bolagsstämma. Bolagsstämman bemyndigade styrelsen att på marknadsmässiga villkor utfärda maximalt 250.000 köpoptioner till ledande befattningshavare. I övrigt hänvisas till tidigare utsänd delårsrapport. Habo 2004-04-22 Upplysningar kan lämnas av verkställande direktör Per Borgvall eller ekonomidirektör Ulf Karlsson, tel 036-108500. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/04/22/20040422BIT01020/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/04/22/20040422BIT01020/wkr0002.pdf