Pressmeddelande | 11 maj, 2005 | 10:43

Vid ordinarie bolagsstämma i AB Fagerhult den 25 april 2005 beslutades om utdelning med 3,00 kronor per aktie.

Till styrelseledamöter omvaldes Anna Bernsten, Per Borgvall, Eric Douglas, Anders Frick, Björn Karlsson, Eva Nygren och Fredrik Palmstierna. Till valberedning valdes Gustaf Douglas, Anders Frick och Björn Karlsson. Dessa bemyndigades att utse ytterligare en till två ledamöter. Bolagsstämman beslutade ge styrelsen rätt att återköpa egna aktier till maximalt 10% av aktiekapitalet under tiden till nästa bolagsstämma. Bolagsstämman beslutade om en nyemission med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt om 250 000 aktier. Aktierna tecknas av LampGustaf Försäljnings AB och utgör del av köpeskilling, 996 aktier av totalt 5 000 aktier, för samtliga aktier i LampGustaf AB. För resterande aktier har kontant likvid tidigare erlagts. I övrigt hänvisas till tidigare utsänd delårsrapport. Habo 2005-04-25 Upplysningar kan lämnas av verkställande direktör Per Borgvall eller ekonomidirektör Ulf Karlsson, tel 036-108500.